SMB-magasinet


Online medlemsblad for SMB-Tjenester 2021 - Årgang 17

All time high på tross av pandemien - headerbilde

All time high på tross av pandemien

Pandemi og smittevernregler har gjort rotasjon og mannskapsbytter til en komplisert øvelse. Ikke rart at mange ber om hjelp fra HRG Nordic, som er spesialister på slike jobbreiser. 

Korona-pandemien har vært et mareritt for reisebyråene. Markedet for feriereiser gruppeturer har vært blytungt, men HRG Nordic har klart seg godt. I fjor satte de ny rekord i antall nye bedriftskunder. 

– Også vi har merket tapet av feriemarkedet og gruppeturer, men vi har klart oss bra, fordi vi har flere bein å stå på. Vi har hatt mer å gjøre der vi er aller best: jobbreiser for marin sektor, havbruk og offshore, sier Kristin Brennbakk Våge, som er Sales & Business Manager i HRG Nordic. 

Mye å følge med på

Personell-logistikk, som utreise og hjemreise for driftskritisk personell, kan være en krevende øvelse for bedrifter, og enklere ble det naturligvis ikke da korona-pandemien kom over oss. 

– I noen perioder vet man ikke når flyene går, eller om de går i det hele tatt. Smittevernreglene varierer fra land til land, og de endres stadig, når smitten blusser opp eller blir slått ned, sier Kristin Brennbakk Våge. 

Hvordan klarer dere å holde dere oppdatert på alt dette?

– Det er selvsagt utfordrende, men vi mottar hele tiden informasjon fra flyselskap og andre leverandører. Dessuten bruker vi mer tid pr. kunde nå enn før, det er mye å sette seg inn i, forteller Kristin Brennbakk Våge. 

Sparer tid og kostnader

I dag er det jo lett å bestille reiser selv på internett. Hvorfor velger fortsatt noen å bruke reisebyrå?

– Fordi det er kostnadseffektivt og tidsbesparende. Kundene velger å bruke HRG Nordic på grunn av den kompetansen og servicen vi tilbyr. Vi er spesialister på å finne de beste reiserutene og de billigste reisene. 

Mange kunder er også opptatt av trygghet. 

– Dersom det skjer noe underveis, som innstilling eller forsinkelser, innreiseforbud eller karantenepåbud, har de noen de kan ringe til. Vi er tilgjengelige på telefon 24 timer i døgnet for å hjelpe dem. 

HRG Nordic er en franchise under den globale reisebyråkjeden AMEX GBT, med 18.000 ansatte i 140 land. 

– HRG Nordics kundeløfte er at vi skal være små nok til å lytte til kunden, samtidig som vi er store nok til å gjennomføre, sier Kristin Brennbakk Våge. 

Les mer om HRG sin avtale for SMB-medlemmer

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nyhetsbrevet vil inneholde kobling til våre digitale artikler i SMB magasinet.
Artiklene inneholder informasjon som er relevant for deg som driver eller jobber i en liten eller mellomstor bedrift i Norge.

Ja, jeg ønsker å få nyhetsbrev fra SMB Tjenester

Prisbobler_SMB-01 (1).svgPrisbobler_SMB-02 (1).svg

spar tid og penger