Pandemi og smittevernregler har gjort rotasjon og mannskapsbytter til en komplisert øvelse. Ikke rart at mange ber om hjelp fra HRG Nordic, som er spesialister på slike jobbreiser.
Korona-pandemien har vært et mareritt for reisebyråene. Markedet for feriereiser gruppeturer har vært blytungt, men HRG Nordic har klart seg godt. I fjor satte de ny rekord i antall nye bedriftskunder.
– Også vi har merket tapet av feriemarkedet og gruppeturer, men vi har klart oss bra, fordi vi har flere bein å stå på. Vi har hatt mer å gjøre der vi er aller best: jobbreiser for marin sektor, havbruk og offshore, sier Kristin Brennbakk Våge, som er Sales & Business Manager i HRG Nordic.
Mye å følge med på
Personell-logistikk, som utreise og hjemreise for driftskritisk personell, kan være en krevende øvelse for bedrifter, og enklere ble det naturligvis ikke da korona-pandemien kom over oss.
– I noen perioder vet man ikke når flyene går, eller om de går i det hele tatt. Smittevernreglene varierer fra land til land, og de endres stadig, når smitten blusser opp eller blir slått ned, sier Kristin Brennbakk Våge.
Hvordan klarer dere å holde dere oppdatert på alt dette?
– Det er selvsagt utfordrende, men vi mottar hele tiden informasjon fra flyselskap og andre leverandører. Dessuten bruker vi mer tid pr. kunde nå enn før, det er mye å sette seg inn i, forteller Kristin Brennbakk Våge.
Sparer tid og kostnader
I dag er det jo lett å bestille reiser selv på internett. Hvorfor velger fortsatt noen å bruke reisebyrå?
– Fordi det er kostnadseffektivt og tidsbesparende. Kundene velger å bruke HRG Nordic på grunn av den kompetansen og servicen vi tilbyr. Vi er spesialister på å finne de beste reiserutene og de billigste reisene.
Mange kunder er også opptatt av trygghet.
– Dersom det skjer noe underveis, som innstilling eller forsinkelser, innreiseforbud eller karantenepåbud, har de noen de kan ringe til. Vi er tilgjengelige på telefon 24 timer i døgnet for å hjelpe dem.
HRG Nordic er en franchise under den globale reisebyråkjeden AMEX GBT, med 18.000 ansatte i 140 land.
– HRG Nordics kundeløfte er at vi skal være små nok til å lytte til kunden, samtidig som vi er store nok til å gjennomføre, sier Kristin Brennbakk Våge.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Nyhetsbrevet vil inneholde kobling til våre digitale artikler i SMB magasinet.
Artiklene inneholder informasjon som er relevant for deg som driver eller jobber i en liten eller mellomstor bedrift i Norge.