SMB-magasinet


Online medlemsblad for SMB-Tjenester 2020 - Årgang 16

Medlemsfordeler som kommer din bedrift til gode - headerbilde

Medlemsfordeler som kommer din bedrift til gode

Enten det er kompetanseutvikling eller kutt i kostnader som står høyest på dagsorden hos din bedrift, har SMB Tjenester avtaler som kan gjøre en forskjell. 

-Vi kan ikke gjøre noe med Covid-19, men vi kan hjelpe medlemsbedriftene med å få oversikt over utgiftsposter og hvordan de kan videreutvikle seg, sier daglig leder i SMB Tjenester, Merete Jünge. 

Hun forteller at de blant annet tilbyr innkjøpsanalyse hvor deres rådgivere går gjennom de største utgiftspostene for både eksisterende medlemmer og de som vurderer å bli det. Dette for å se om noen av medlemsfordelene kan være til hjelp. Ved å sjekke priser og sammenlikne for de bedriftene som har behov for å få kostnader under kontroll, får alle tilbakemeldinger på hvilken løsning som passer best for dem. 

-For de firmaene som fortsatt har tilnærmet normal drift, er avtale på arbeidstøy og drivstoff veldig aktuelle. Vi har også nye avtaler på AI-programvare fra Strise og IT-hjelp fra Ren Røros Digital som flere er nysgjerrige på, da mange jobber fra hjemmekontor, forteller Jünge. 

Få en innkjøpsanalyse for din bedrift du også

Strise tilbyr AI-programvare innenfor salg, prospektering og risikostyring. Plattformen de tilbyr inneholder data som kan gi ansatte svar på forretningskritiske spørsmål knyttet til prioritering av kunder, compliance- og kredittrisiko, samt ESG. Ren Røros Digital kan bidra med oppsett av hjemmekontor og programvare for å jobbe sammen på digitale flater. I tillegg tilbyr de support gjennom fjernstyring av utstyr, hvis behovet for dette skulle melde seg nå som hjemmekontor er en realitet for veldig mange. 

-Enkelte medlemmer benytter også en rolig periode til å få oversikt over avtaler de kan bruke senere, så vi har faktisk sendt ut noe informasjon om avtalen vi har med Berg-Hansen reisebyrå, Europcar, Norwegian og Nordic Choice Hotels, legger Jünge til. 

Samtidig trekker hun frem samarbeidsavtalen de har med Handelshøyskolen BI. Denne legger til rette for å formalisere kompetansen hos ansatte og ledere i SMB-bedriftene. Dette innebærer ikke bare ren videreutdanning, men også mulighet for kurs, webinarer, podcasts og frokostmøter med relevante temaer. Dermed kan denne avtalen være en gylden mulighet for å drive kompetanseutvikling i en tid der arbeidsmengden for mange ikke er like stor som ellers. 

Få oversikt over mulighetene i medlemmenes egen portal hos Handelshøyskolen BI her

-Uansett hvor din bedrift befinner seg økonomisk og hva dere ønsker å benytte disse spesielle tider til, har SMB Tjenester avtaler som gjør en forskjell. Avtalene gir alt fra advokathjelp, trygghet i arbeidet med personal og regnskap, til telefoni og strøm for å nevne noe. Vi må heller ikke glemme yrkesskadeforsikring, pensjon og skadeforsikring som for mange er store utgiftsposter. Dette er alle punkter vi har laget en del tilbud på i det siste. I tillegg kan også mulighet til tilbud på privatforsikringer være til stor hjelp for ansatte som har kommet i en annen økonomisk situasjon. De ulike avtalene vi har på plass for våre medlemmer kan på en eller flere måter være nyttige for alle, avslutter Jünge. 

Bli medlem - husk vi har verdigaranti

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nyhetsbrevet vil inneholde kobling til våre digitale artikler i SMB magasinet.
Artiklene inneholder informasjon som er relevant for deg som driver eller jobber i en liten eller mellomstor bedrift i Norge.

Ja, jeg ønsker å få nyhetsbrev fra SMB Tjenester

Prisbobler_SMB-01.svgPrisbobler_SMB-02.svg

spar tid og penger