Enten det er kompetanseutvikling eller kutt i kostnader som står høyest på dagsorden hos din bedrift, har SMB Tjenester avtaler som kan gjøre en forskjell.
-Vi kan ikke gjøre noe med Covid-19, men vi kan hjelpe medlemsbedriftene med å få oversikt over utgiftsposter og hvordan de kan videreutvikle seg, sier daglig leder i SMB Tjenester, Merete Jünge.
Hun forteller at de blant annet tilbyr innkjøpsanalyse hvor deres rådgivere går gjennom de største utgiftspostene for både eksisterende medlemmer og de som vurderer å bli det. Dette for å se om noen av medlemsfordelene kan være til hjelp. Ved å sjekke priser og sammenlikne for de bedriftene som har behov for å få kostnader under kontroll, får alle tilbakemeldinger på hvilken løsning som passer best for dem.
-For de firmaene som fortsatt har tilnærmet normal drift, er avtale på arbeidstøy og drivstoff veldig aktuelle. Vi har også nye avtaler på AI-programvare fra Strise og IT-hjelp fra Ren Røros Digital som flere er nysgjerrige på, da mange jobber fra hjemmekontor, forteller Jünge.
Få en innkjøpsanalyse for din bedrift du også
Strise tilbyr AI-programvare innenfor salg, prospektering og risikostyring. Plattformen de tilbyr inneholder data som kan gi ansatte svar på forretningskritiske spørsmål knyttet til prioritering av kunder, compliance- og kredittrisiko, samt ESG. Ren Røros Digital kan bidra med oppsett av hjemmekontor og programvare for å jobbe sammen på digitale flater. I tillegg tilbyr de support gjennom fjernstyring av utstyr, hvis behovet for dette skulle melde seg nå som hjemmekontor er en realitet for veldig mange.
-Enkelte medlemmer benytter også en rolig periode til å få oversikt over avtaler de kan bruke senere, så vi har faktisk sendt ut noe informasjon om avtalen vi har med Berg-Hansen reisebyrå, Europcar, Norwegian og Nordic Choice Hotels, legger Jünge til.
Samtidig trekker hun frem samarbeidsavtalen de har med Handelshøyskolen BI. Denne legger til rette for å formalisere kompetansen hos ansatte og ledere i SMB-bedriftene. Dette innebærer ikke bare ren videreutdanning, men også mulighet for kurs, webinarer, podcasts og frokostmøter med relevante temaer. Dermed kan denne avtalen være en gylden mulighet for å drive kompetanseutvikling i en tid der arbeidsmengden for mange ikke er like stor som ellers.
Få oversikt over mulighetene i medlemmenes egen portal hos Handelshøyskolen BI her
-Uansett hvor din bedrift befinner seg økonomisk og hva dere ønsker å benytte disse spesielle tider til, har SMB Tjenester avtaler som gjør en forskjell. Avtalene gir alt fra advokathjelp, trygghet i arbeidet med personal og regnskap, til telefoni og strøm for å nevne noe. Vi må heller ikke glemme yrkesskadeforsikring, pensjon og skadeforsikring som for mange er store utgiftsposter. Dette er alle punkter vi har laget en del tilbud på i det siste. I tillegg kan også mulighet til tilbud på privatforsikringer være til stor hjelp for ansatte som har kommet i en annen økonomisk situasjon. De ulike avtalene vi har på plass for våre medlemmer kan på en eller flere måter være nyttige for alle, avslutter Jünge.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Nyhetsbrevet vil inneholde kobling til våre digitale artikler i SMB magasinet.
Artiklene inneholder informasjon som er relevant for deg som driver eller jobber i en liten eller mellomstor bedrift i Norge.