SMB-magasinet


Online medlemsblad for SMB-Tjenester 2019 - Årgang 15

Utestående fordringer? -vi finner en løsning - headerbilde

Utestående fordringer? -vi finner en løsning

Tett oppfølging og god dialog er verktøyene Orkla Credit benytter for å løse sakene og få inn pengene.

"Hos oss har alle kunder høy prioritet selv om de er små bedrifter, det er dette som skiller oss mest fra de store aktørene som ofte har store kunder som krever mer automatiserte prosesser", sier Siri Hundset, salgs- og markedskonsulent i Orkla Credit.

I en bransje som er preget av statlige reguleringer og en prisstruktur som derfor er lik for de fleste, kan det være vanskelig å vite hva som er forskjellen på de ulike aktørene i markedet. Hundset forteller at de behandler alle sakene til sine kunder fra A til Å, og mener at dette gir kundene bedre oppfølging enn hos de større aktørene hvor prosessen er mer automatisert.

Les mer om Orkla Credit sin avtale for SMB-medlemmer

"Hos oss møter du ikke noe kundesenter, sentralbord eller en talerobot, alle våre kunder har et direkte telefonnummer og e-post til sin personlige kontakt. Vi har ikke noe mål om å bli store; for oss er det viktig å se menneskene bak kravene samtidig som vi skal løse sakene. I tillegg er vi opptatt av at våre kunder skal kunne fortsette å ha en god relasjon til de som mottar kravene om de ønsker det. Konkurransen er tøff i alle bransjer og alle kan gå på en smell, vi skal finne en god løsning for begge parter og være profesjonelle, ikke ødelegge fremtidige kundeforhold," utyper Hundset.

Orkla Credit har kunder over hele landet og betjener disse fra flere kontorer fordelt i Midt-Norge. Hovedkontoret ligger i Orkanger, i tillegg til en avdeling i Trondheim og en i Oppdal. I tillegg har Orkla Credit akkurat fusjonert med Dahl Inkasso i Kristiansund, kontoret og de ansatte blir avdelingskontoret i vest med kunder i hele regionen. Kundene varierer fra mindre kommuner til lokale banker, idrettslag og håndverkerbedrifter. Hundset forteller at det er stadig flere som ønsker at de skal ta seg av prosessen med å purre på ubetalte regninger, både fordi det er tidkrevende og mange finner det ubehagelig å gjennomføre dette selv.

Mange fordeler

Som kunde hos Orkla Credit gjennom SMB Tjenester får du tilgang på flere fordeler. Det som skiller mest fra en vanlig avtale er at rentene på kravene bare belastes med femti prosent. For å gjennomføre filoverføring har Orkla Credit integrasjon med mange økonomisystemer. Orkla Credit jobber også med digitale løsninger for å gjøre hverdagen enklere for sine kunder, og jobber kontinuerlig med å forbedre sine systemer. Gjennom den digitale plattformen InfoCenter kan du; registrere nye inkassovarsel og ordinære inkassosaker, registrer direkte innbetalinger, se statusrapporter og sende meldinger direkte til saksbehandler i Orkla Credit og følge saksbehandlingen sanntid – helt uten ekstra kostnad.

Meld deg inn i SMB Tjenester

Gratis kredittsjekk av dine kunder er også en nyttig tjeneste, sammen med fri deltakelse eller rabatt på møter og kurs stiller du sterkt til å møte nye utfordringer.

inntil 3 ansatte4 eller flere

spar tid og penger